تصفیه آب

سختی آب استخر شنا چیست و چه اهمیتی دارد؟

حفظ سطوح مناسب مواد شیمیایی در استخر کلید حفظ سلامت استخر و افرادی است که در آن شنا می کنند. هنگامی که مواد شیمیایی از بین رفته اند، بسیاری از چیزها ممکن است خراب شوند و یکی از این موارد وجود آب سخت است.

آب سخت زمانی اتفاق می افتد که کلسیم و منیزیم بیش از حد در استخر وجود داشته باشد. سه مورد اصلی که یک صاحب استخر در رابطه با متعادل نگه داشتن مواد شیمیایی موجود در استخر باید نگران آن باشد سختی، pH و کلر است. آب سخت می تواند به استخر شما آسیب برساند و باعث ایجاد بقایای سفید روی نردبان ها، عرشه استخر و سایر سطوح شود.

 سختی آب استخر شنا را چگونه درمان کنیم؟

تعادل آب اصطلاحی است که برای توصیف آبی استفاده می شود که نه پوسته پوسته می شود و نه خورنده. همانطور که نمی خواهید آب سخت باعث پوسته پوسته شدن شود، باید مراقب آب نرم باشید، زیرا می تواند خورنده باشد.

کیت‌های آزمایشی در دسترس هستند که به صاحب خانه‌ها اجازه می‌دهند آب سخت را آزمایش کنند. اکثر استخرها باید هر دو سال یکبار تخلیه شوند، اما اگر می‌خواهید مشکل آب سخت را برطرف کنید، احتمالاً باید بخشی از آن را زودتر تخلیه کنید. سختی را می توان با افزودن آب نرم به مخلوط کاهش داد. یک هفته پس از تصفیه استخر، دوباره آب را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی نرم شده است.

آیا سختی آب استخر شنا می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد؟

اگرچه واضح است که آب استخر برای آشامیدن نیست، اما در طول شنا در طول یک فصل، این احتمال وجود دارد که مقداری از آب استخر به طور ناخواسته توسط شناگران بلعیده شود. گزارش مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی حاکی از آن است که در صورت بلعیده شدن، آب سخت می تواند تأثیر منفی بر سیستم قلبی عروقی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا