تصفیه آب

تخلیه آب استخر چه اهمیتی دارد؟

به عنوان صاحب استخر، ممکن است لازم باشد استخر خود را به صورت دوره ای تخلیه و دوباره پر کنید. به طور معمول، هر چهار تا پنج سال یک بار مورد نیاز است. با این حال، قبل از شروع فرآیند، چندین فاکتور مهم باید در نظر گرفته شود. برای اطمینان از اینکه این کار را به درستی انجام می دهید، باید دلایل، زمان، مکان و روش تخلیه آب استخر خود را مشخص کنید.

دلیل تخلیه آب استخر

بسیاری از مردم بر این باورند که تخلیه و پر کردن مجدد استخر با آب شیرین هر سال یکبار یک کار ضروری است. حقیقت این است که این امر ضروری نیست زیرا استخرهای شنای مدرن مجهز به سیستم های فیلتراسیون موثری هستند که در صورت پیروی از یک روال تست هفتگی خوب می توانند آلاینده ها را کنترل کنند. اگر شیمی آب را بررسی کنید و مرتباً آن با کلر و سایر مواد شیمیایی تنظیم کنید، آب تصفیه شده برای مدت طولانی ایمن باقی می ماند. با این حال، مواقعی وجود دارد که باید حداقل تا حدی آب استخر خود را تخلیه کنید:

استخر شما نیاز به تعمیر دارد

همه استخرها نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره ای دارند، مانند وصله کردن یک آستر وینیل پاره شده یا رفع ترک ها و شکاف ها در یک استخر بتنی.

استخر شما نیاز به تمیز کردن دارد

اگر استخر آلوده به جلبک است باید استخر را تخلیه کنید. پوسته یا آستر بتنی، وینیل یا فایبرگلاس استخر می تواند به دلیل محتوای زیاد جلبک به شدت لکه دار شود که باید پاکسازی شود.

شیمی نامتعادل آب

با گذشت زمان، کل مواد جامد محلول در آب می تواند به حدی غیر قابل قبول شود که حتی سیستم فیلتراسیون نیز نمی تواند آن را به سطوح بهینه بازگرداند. مثلا اگر سطح اسید سیانوریک بیش از 100 تا 150 قسمت در میلیون باشد، لازم است حداقل مقداری از آب تخلیه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا