تصفیه آب

مزایای استفاده از دستگاه کلرزن نمکی چیست؟

به زبان ساده دستگاه کلرزن نمکی دستگاهی است که از نمک یا مواد معدنی که به استخر خود اضافه می کنید، کلر تولید می کند. خود دستگاه نسبتاً کوچک است و از دو قطعه تشکیل شده است: سلول و بسته برق. دستگاه کلرزن نمکی به طور مداوم غلظت نمک در آب استخر را کنترل می کند. این دستگاه از سنسورها یا کاوشگرها برای اندازه گیری سطح نمک استفاده می کند. حفظ سطح مناسب نمک برای اطمینان از اینکه کلرساز می تواند مقدار مورد نیاز کلر را تولید کند، ضروری است. اگر سطح نمک خیلی کم باشد، کلرساز ممکن است کلر ناکافی تولید کند که منجر به کاهش کلر و مشکلات بالقوه کیفیت آب شود. علیرغم مزایای کلریناتور نمک، مکمل های گاه به گاه با کلر سنتی ممکن است هنوز مورد نیاز باشد.

دستگاه کلرزن نمکی چگونه کار می کند؟

کلریناتورهای آب نمک (یا مواد معدنی) اغلب در استخرها نصب می ‌شوند که مالکان آن می ‌خواهند احساس آب نرم‌ تری  داشته باشند. شما می‌توانید به راحتی استخر معمولی خود را به استخری با نمک یا مواد معدنی و کلرساز آب نمک تبدیل کنید، اما قبل از هر چیز ما شما را در مورد عملکرد آن بدانید.

استفاده از کلراتورهای آب نمک حدود 50 سال پیش آغاز شد و استفاده از مواد معدنی به جای نمک از حدود سال 2006 آغاز شد. نمک (کلرید سدیم) یا مواد معدنی (معمولاً ترکیبی از کلریدهای منیزیم، پتاسیم و سدیم) تا سطح مورد نیاز کلرساز در آب حل می شوند. سپس دستگاه کلر تولید می کند تا استخر را ضد عفونی کند.

استخرهای معدنی دارای آب نرم تر و شفاف تر از حتی استخرهای نمک هستند. به همین دلیل تأثیر کمتری بر ترکیب شیمیایی آب استخر شما دارند و نگهداری از آنها را آسان تر می کنند. منیزیم موجود در آب می تواند برای برخی از بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس مفید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا