تصفیه آب

کرم استخر چیست و چرا ایجاد می شود؟

اغلب در اواخر بهار و تابستان مردم کرم‌ هایی را در استخرهای شنا می بینند. طول این کرم ها به 14 اینچ می رسد و معمولاً به رنگ قهوه ای مایل به زرد تا قهوه ای تیره هستند. ظهور آنها به وضوح مربوط به عدم حفظ بهداشت استخر است. با این حال، اگر این پدیده را تجربه کردید، نگران نباشید، تقریباً همیشه، اینها کرم‌ های موی اسب یا گوردین هستند. آنها انگل برخی از حشرات هستند، اما به پستانداران آسیب نمی رسانند. در بیشتر مواقع می توان کرم استخر را با استفاده از مواد شیمیایی مانند کلر از بین برد.

فهرست مطالب

کرم استخر چیست

کرم های مو اسب به صورت انگل در بدن ملخ ها، جیرجیرک ها، سوسک ها و برخی سوسک ها رشد می کنند. هنگامی که بالغ شدند، میزبان خود را برای جفت گیری و تخم گذاری رها می کنند. این در آب اتفاق می افتد، بنابراین آنها اغلب در گودال ها، حوضچه ها، آبخوری های دام، استخرهای شنا یا هر ظرف حاوی آب یافت می شوند.

در آب، این کرم ‌ها به آرامی تکان می ‌خورند و اغلب بدن خود را به گره‌ های پیچیده تبدیل می‌ کنند. آنها را کرم موی اسب می نامند زیرا شبیه موهای یال یا دم اسب هستند و اغلب در مناطقی که اسب ها آب می نوشند یافت می شوند.

کرم های بالغ در آب جفت گیری می کنند و ماده ها رشته های ژلاتینی بلندی متشکل از میلیون ها تخم می گذارند. تخم‌ها معمولاً در عرض چند هفته از تخم بیرون می‌ آیند و نماتدهای جوان روی پوشش گیاهی نزدیک لبه آب می‌خزند تا توسط جیرجیرک‌ها یا ملخ‌ها مصرف شوند. اعتقاد بر این است که وقتی نماتدها در داخل بدن میزبان خود بالغ می شوند و آماده ظهور می شوند، حشرات بسیار تشنه می شوند و بنابراین به دنبال آب می گردند. اگر آنها به داخل استخر شنای شما بپرند، نتیجه یک تا چند کرم بالغ موی اسب است که در اطراف استخر شنا می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا